Eylül 07, 2009

kızgındım

Herkes kızgın ve soruyor: Yahu ne yapıyorsun bütün gün ?
Evet uyuyorum.Yorgun doğmuş bir insan olarak son 20 yıldır dinleniyorum.Sadece uyuyor muyum ?
Elbette hayır.
Mesela geçen gün beni birşey rahatsız etti.Çok bilgili kültür mantarı (!) bir arkadaşımla sözüm ona muhabbet ediyordum.Tabi ben kurduğu cümlelerden birşey anlamadığım için genel olarak o konuşuyordu ben de cümle içinde geçen sözcüklerin ne anlamlara geldiğini bulmaya çalışıyordum.
Hani o(nlar) çok entellektüel,kültürlü,bilgili insanlar ya , anlaşılmaz cümleler kurmak onların derinliğini gösterdiğini sanıyorlar sanırım.Efendim absorbeler,prosesler,tradisyoneller havada uçuşuyor.Tamam kabul ediyorum,günlük hayatımızda da kullandığımız birçok yabancı sözcük var.Ama bunu karşıdakinin gözüne sokar gibi bağlaçlar ve kiplerin dışında tüm cümle yapısına yaymak -hem de her cümlede- NİYE ? Ne kadar eğreti duruyor bir biline..
Bu olay beni bir çalışmaya itti.O günden beri sağda solda duyduğum bu tip eğreti kelimeleri derlemeye başladım.1 ay sonra ulaşacağım sonucu merakla bekliyorum.
Ve ayrıca bu tip konuşmalar insanı yüceltiyorsa bileyim ben de bundan sonra öğrendiğim tüm eski türkçe kelimeleri kullanmaya özen göstereyim.Hem belki böylece o'nu biraz daha iyi anlayabiliriz."Sokak dili","Günlük konuşma dili"diye birşey var kardeşim,neden kullanmıyoruz ?
Her neyse...
Ara sıra ben de kızabilmeliyim birşeylere.
Sahi , havalar da soğudu iyiden iyiye,yağmur mu geliyor ne ?

Hiç yorum yok: